مقالات آرشیو خبر ها
موراتا در دو راهی «وطن» و «خانه»

موراتا در دو راهی «وطن» و «خانه»

یوونتوس در چند هفته مانده به پایان مسابقات سری آ‌، قهرمانی اش را مسجل کرده است، کوپا ایتالیا و فینالش تنها مسابقه ی با اهمیت تا انتهای فصل است. درنتیجه، همه ی توجهات به سمت بازار نقل و انتقالات تابستان و آنچه که غول های تورینی می توانند با آن خود را قوی تر کنند، معطوف شده است.

 

با توجه به اینکه پارسال شاهد انقلاب در ترکیب تیم بود و احتمالا باشگاه در آستانه ی فصل جدید به دنبال حفظ این بازیکنان است و مطمئنا استحکام اقتصادی لازم برای رسیدن به این مهم را دارد.

 

با این حال، یک بازیکن هست که سرنوشتش هنوز مشخص نیست، آلوارو موراتا، چرا که معامله ای که او را در جولای 2014 به یوونتوس آورد شامل یک حق بازخرید می شود. طبق سایت رسمی یوونتوس، تیم اسپانیایی می تواند این بند را با پرداخت 30 میلیون یورو فعال کند.

 

بیانکونری در ابتدا 20 میلیون یورو برای موراتا پول پرداخت کرده بود، اما شاهد افزایش دراماتیک شهرت و بازدهی این مهاجم جوان بود، چرا که او در رویکرد تاکتیکی ماسیمیلیانو آلگری نقشی حیاتی داشت.

 

مربی یوونتوس از سرعت این جوان 23 ساله در لیگ قهرمانان اروپا استفاده ی بسیار موثر و بهینه ای کرده است. در واقع، در حالیکه قدرت بدنی ماریو مانژوکیچ و سیمونه زازا در سری آ‌ بیشتر به درد می خورد، موراتا در رقابت های قاره ای در طول دو فصل گذشته خارق العاده بوده است.

 

فصل قبل شاهد این بودیم که او در هر دو مسابقه ی رفت و برگشت برابر تیم سابقش و نیز در فینالی که یووه به بارسلونا باخت گلزنی کرد و با گل های این فصلش از نظر گلزنی با الساندرو دلپیرو در زدن 5 گل پیاپی در بالاترین سطح رقابت های اروپایی برابری کرد.

 

آلوارو بارها تاکید کرده که در تورین راحت است ، اما همه می دانیم که او چقدر رئال را دوست دارد ، او در نهایت یک مادریستا ست و وطنش اسپانیا ، یادمان نرود در پایان بازی نیمه نهایی فصل قبلمان در برنابئو ، او چقدر ناراحت بود ، امیدواریم او تصمیم درستی بگیرد ، چرا که به قول تراپاتونی«یادت باشه اگر تو جنگل خودت خوشحالی ، قبل از اینکه به یه جنگل دیگه بری دقت کن ، چون هرچی که جنگلای بیشتری رو جست و جو کنی ، گرگ های بیشتری می بینی» 

 

عملکرد موراتا با زدن تنها 15 گل در 62 مسابقه ی سری آ‌ بسیار متوسط قلمداد می شود، اما تاثیر او در لیگ قهرمانان برای بازگشت باشگاه به شکوه گذشته بسیار حیاتی بوده است. او در 534 دقیقه حضورش در این فصل رقابت های اروپایی، 2 گل و 2 پاس گل داده و خودش هم در ملاء عام از تمایلش برای ماندن در سرزمین چکمه پرده برداشته است:

 

من واقعا دوست دارم که برای سال های بسیار بیشتری در یوونتوس بمانم، واقعا این را دوست دارم. فقط می توانم بگویم در تورین بسیار راحتم و اینجا مثل خانه ی من است، اما این تصمیم تنها به عهده ی من نیست.

 

با توجه به اینکه این مهاجم دوباره در هفته های اخیر به بهترین فرمش برگشته، یوونتوس هم دقیقا همین نظر را دارد و رییس این تیم بپه ماروتا در مصاحبه ای با اسپورت مدیاست، قبل از بازی هفته ی قبلشان با کارپی گفت:

 

اراده ی بازیکن در این قضیه نقشی حیاتی ایفا می کند، ما قدر آلوارو را می دانیم، او به باشگاه وابسته شده و می خواهد بماند، با این حال رئال مادرید هرکاری می کند تا او را متقاعد کند. اگرچه ما به اراده و خواست او اعتماد داریم. وضعیت موراتا به ما بستگی ندارد. ما از او می خواهیم بماند و تلاش می کنیم هرچه زودتر با رئال مادرید در مورد آینده ی او صحبت کنیم. آینده ی موراتا به سرنوشت رئال مادرید در این فصل لیگ قهرمانان و لالیگا بستگی دارد.

 

در حالیکه قول بازگشت به وطنش باعث می شود که موراتا حداقل یکی از این پیشنهادات را بررسی کند، اصلا عجیب نیست که گاتزتا دلااسپورت اعتقاد دارد که بیانکونری 25 میلیون یورو برای خنثی کردن بازخرید به رئال مادرید پرداخت خواهد کرد. هسته ای که شامل پل پوگبا، پائولو دیبالا و الکس ساندرو می شود، نمایانگر آینده ای روشن برای یوونتوس است، موراتای آینده هم می تواند فاکتوری مهم باشد و یوونتوس می تواند جلو رئال مادرید برای بازگرداندن آلواریتو را بگیرد.

 

بلیچر ریپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: